"Jag vill utvecklas och det får jag här. Det vore synd att behöva byta arbetsplats bara för att det inte fanns utmaningar. Men det finns det alltid här!"
Jag jobbar som systemförvaltare för vår kundportal Mina sidor. Våra företagskunder använder portalen för att se rapporter från inspektioner och de avvikelser vi har noterat. Våra privatkunder kan se de rapporter och undantag som finns på deras hus och som visat sig under våra besiktningar.
Mina dagar liknar inte varandra på något sätt. Det kan börja med en lugn morgon och att allt går enligt den plan som jag har satt upp, sedan kan dagen avslutas med att ett system står still helt. Då blir det såklart fullt fokus på att få igång systemet så att våra medarbetare ska kunna utföra sitt jobb. Är det en normal dag då allt fungerar som det ska så jobbar jag med allt ifrån att lösa de ärenden som kommer in i helpdesk, testar systemet om vi har fått en ny leverans av rättningar från leverantören, hjälper våra tekniker med generella frågor kring Mina sidor till att jag håller utbildningar i portalen för våra interna och ibland externa användare.
Nej. Jag får inte bli stressad, jag håller huvudet kallt och följer vår eskaleringsrutin om systemet.
2008 kände jag att jag hade gjort mitt på mitt förra arbetsplats och ville gå vidare. Jag såg en intressant annons om en tjänst som kundsupport på Anticimex och sökte den.
Ja det gjorde jag verkligen! Det var fin stämning och det var kunniga kollegor som lärde mig samt hjälpte mig med allt.
Jag gillar att lära mig nya saker. Jag började som administratör på kundsupport och lärde mig mycket om avtalsregistrering. Efter ett och ett halvt år gick jag vidare till vår leveranssupport och lärde mig de system som våra tekniker använder samt hur tekniken bakom fungerar. Nu, som systemförvaltare för vår kundportal är jag fullt insatt i de system som våra kunder använder. Jag såg ganska snabbt när jag började här möjligheten att kunna utvecklas inom Anticimex. Jag har själv tagit initiativ till att byta tjänster, det har fungerat väldigt bra.
Absolut! Jag tycker att det en bra erfarenhet att vara ute och se verkligheten. Att få ta del av vad våra proffsiga tekniker gör för våra kunder.
Ja det gör jag och det gör mina kollegor också. Jag tror att det märks hos våra kunder, de känner förtroende för oss, vi gör vårt jobb med passion och vi löser deras problem på ett hållbart sätt, det är innovativt.
Passion passar in på mig. Jag tycker det är roligt att lära mig nytt och utför mina arbetsuppgifter med en stor passion. Jag ger 100 procent när jag utför mina arbetsutgifter och lämnar inget åt slumpen. Det uppskattas av mina kollegor ute i landet.
Jag tycker att vi brinner för att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
För min del handlar det om resa miljösmart och att inte skriva ut i onödan.
Arbetsklimatet är bra. Trots det stora affärssystemsbyte som vi står mitt i nu känns det bra. Vi hjälps åt att lösa problem som våra kollegor har ute på fält på bästa möjliga sätt med ett bra ledarskap i spetsen.
Det händer saker hela tiden. Ibland går det med en väldig fart och det kan bli mycket, men det skulle bli tråkigt om det inte händer något.
Det är att mina dagar inte alltid ser ut som jag har tänkt mig. Allt kan hända under en arbetsdag. Ett system kan sluta fungera och vi behöver lösa det snabbt så att våra tekniker ska kunna fortsätta jobba.
Absolut! Nördig i att hjälpa våra kollegor ute i landet när de har problem och jag blir nog lite av en hjälte då jag ser till att problemet avhjälps.
Jag vill lära mig nya saker och testa nya tjänster. Den möjligheten finns här på Anticimex vilket känns väldigt bra! Eftersom jag trivs så bra med arbetsplatsen vore det synd att behöva byta bara för att det inte fanns utmaningar. Men det finns det alltid här!
Jag tycker att det fungerar väldigt bra. Man kan välja att sitta var man vill beroende på vad man ska utföra under dagen.
Omhändertagande, utvecklande, miljömedvetna.
Att man istället för att mejla ringer och reder ut saker. Det kan bli lite många onödiga mejl.
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen.
Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, för att tillhandahålla funktioner för sociala medier och för att analysera vår trafik. Vi delar också information om din användning av vår webbplats med våra sociala medier, reklam- och analyspartners som kan kombinera den med annan information som du har lämnat till dem eller som de har samlat in från din användning av deras tjänster.
Namn | Beskrivning |
---|---|
_wbCookiePermissions
Workbuster
6 månader
|
Nödvändig cookie, denna cookie sätts när en användare accepterar Cookie policy. Den sparar dina cookie preferenser. |
language / language.sig
Workbuster
Session
|
Preferenscookie, denna cookie låter oss komma ihåg dina språkinställningar när du navigerar genom webbplatsen. |
position_ref
Workbuster
7 dagar
|
Statistikcookie, denna cookie låter oss komma ihåg vilken sida som hänvisade dig till oss. |
global_ref
Workbuster
7 dagar
|
Statistikcookie, denna cookie låter oss komma ihåg vilken sida som hänvisade dig till oss. |
_ga, _gid, _gat_workbuster
Google
6 månader
|
Statistikcookies, dessa cookies låter oss förstå hur du navigerar genom webbplatsen. |
_fa, usida, sb, datr, wd
Facebook
7 dagar
|
Marknadsföringscookies, dessa cookies låter oss förstå våra besökare bättre. |
Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, för att tillhandahålla funktioner för sociala medier och för att analysera vår trafik.