Marielle, Business Controller

Marielle Orvinder delar sina dagar mellan ekonomi och hållbarhet i sin roll som Business Controller och Hållbarhetsansvarig. Det innebär stor variation och många kontakter runt om i verksamheten.

Beskriv din roll
Mina arbetsuppgifter som Business Controller omfattar bland annat planering, uppföljning, analys och rapportering av vårt finansiella resultat samt löpande vara ett stöd till våra regionchefer ute i landet med resultatuppföljning. Vi har under 2024 även flyttat in Hållbarhet till ekonomiavdelningen och jag har därmed utökat ansvaret som hållbarhetsansvarig. Hållbarhet är i stort fokus just nu och det ställs även regulatoriskt fler och högre krav på oss och övriga bolag inom Europa. Rollen som hållbarbarhetsansvarig innebär stort fokus på hållbarhetsrapportering samt att driva vårt löpande hållbarhetsarbete internt på Anticimex.

Vad lockade dig till Anticimex?
Jag lockades främst av att det är ett välkänt, stabilt och svenskt bolag som under åren expanderats och utvecklas från ett familjeföretag till ett internationellt bolag i framkant. Anticimex vill hela tiden framåt och utvecklas som bolag.

Hur skulle du beskriva Anticimex som arbetsplats?
Jag tycker Anticimex kännetecknas av stabilitet och välmående med en inkluderande, varm och familjär stämning. Det är högt i tak och en härlig mix av erfarenheter inom bolaget och det märks att alla medarbetare trivs och verkligen brinner för sina områden.

Vad motiverar dig lite extra på jobbet?
Förutom variationen och bredden i mina arbetsuppgifter, så är kollegorna helt klart en starkt bidragande faktor. Tisdagsfrukosten, lunchlöpningen och eftermiddagspingisen är också bra motivationshöjare!

Vad vill du säga till någon som funderar på att söka jobb hos Anticimex?
Sök! Det är en jättebra arbetsplats där man verkligen tar hand om sina anställda ur alla perspektiv. Det är kul att gå till jobbet varje dag!