Tim, kundservice

Vår kollega Tim är en del av Anticimex uppskattade centrala kundservice i Norrköping. 

Vad lockade dig till Anticimex?
Vad Anticimex som företag står för och arbetar med. Jag sökte ett socialt jobb där man även får hjälpa människor. Att få arbeta inom ett världsberömt företag var också en morot, såklart.

Hur ser en dag på jobbet ut för dig, Tim?
Det är svårt att beskriva exakt hur en dag ser ut i mitt yrke då alla är olika på sitt sätt. Inte minst alla olika människor och de konversationer man har med dem, är oerhört varierande. Jag arbetar även med webbutbildningar, där jag hjälper till med registrering och hantering av användare, låser upp låsta användare eller tester samt har kontakt med våra säljare som säljer diverse utbildningar till våra kunder. Under raster umgås och socialiserar jag mig med mina kollegor som blivit nästan som en familj.

Det enda som är detsamma är det faktum att jag svarar och tar emot inkommande samtal samt arbetar administrativt med vår kundportal.

Vad tycker du är roligast med att jobba på kundservice?
Att få samtala med människor som behöver hjälp, dela med sig av sina kunskaper och därmed faktiskt bidra till att de får hjälp. Detta görs då i form av rådgivning, utskick av bekämpningsprodukter eller tidsbokning för en av våra tekniker att hantera ärendet vidare mer på plats. Även mina kollegor bidrar mycket till det sociala - att samtala och komma varandra nära på en arbetsplats är nyckeln till att få en grupp med bra sammanhållning.

Vad är viktigast för dig hos en arbetsgivare?
För mig är det viktigt med en arbetsgivare som kan erbjuda varierade arbetsuppgifter och har en bra relation till sina medarbetare tack vare av kontinuerliga samtal mellan chefer och anställda.

Viktigt är också att ha konferenser och dylikt där man får träffa andra inom företaget och på så sätt få en bredare bild över hur Anticimex arbetar på olika håll, lära känna och socialisera med sina kollegor från andra kontor i landet.