Maja Molin i Uddevalla är leveransplanerare inom matsäkerhet och koordinerar våra matsäkerhetsteknikers kundbesök.
Hur skulle du beskriva Anticimex som arbetsgivare/arbetsplats?
Anticimex värnar om sina anställda och erbjuder en trygg arbetsmiljö med mycket stöd och motivation för personlig utveckling. Det finns många möjligheter att avancera inom företaget och fördjupa sig i olika yrkesområden.
Jag har arbetat på Anticimex i över tre år, där jag började på kundtjänst och har utvecklats till att bli leveransplanerare, först inom skadedjursbekämpning och nu inom matsäkerhet.
Vad är roligast i ditt arbete?
Det jag uppskattar mest med mitt arbete är variationen – ingen dag är den andra lik. Jag trivs med utmaningarna och problemlösningen som uppstår när jag planerar leveranser. Att möta kundernas önskemål samtidigt som jag optimerar körsträckorna är både givande och spännande, även om det ibland kan vara en utmaning.
Hur bidrar du till ett enklare liv för våra kunder, och ett bättre samhälle?
Mitt ansvar är att säkerställa att våra kunder får den service de förväntar sig, vilket skapar trygghet i deras verksamheter. Genom att planera effektiva rutter kan vi minska våra koldioxidutsläpp så mycket som möjligt, vilket bidrar till ett mer hållbart samhälle.
Vad vill du säga till någon som funderar på att söka jobb hos Anticimex?
Om du letar efter en arbetsplats där du kan växa både professionellt och personligt, då är Anticimex rätt val för dig. Med fantastiska kollegor och en trygg arbetsgivare får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk och stöttande miljö.