Therese Klameth tillhör Anticimex HR-avdelning och ansvarar i sin roll som utbildningskoordinator för att den interna utbildningsverksamheten fungerar smidigt och effektivt.
Vad är roligast och mest inspirerande i ditt arbete?
Det bästa med mitt jobb är att jag får arbeta nära våra experter och hjälpa dem med utbildningar. Det handlar om allt från HR och tjänste-/kompetensområdesansvariga till arbetsmiljö och lastsäkring. Jag lär mig massor och det är inspirerande att se hur engagerade de är i sina områden. Det är nästan som att bli starstruck när man hör allt våra experter och medarbetare kan!
Hur skulle du beskriva Anticimex som arbetsplats?
Anticimex utstrålar stabilitet och välmående, med en inbjudande och inkluderande kultur. Här råder en öppenhet som uppmuntrar alla att dela sina idéer, och den mångfald av erfarenheter som medarbetarna besitter skapar en positiv och energifylld arbetsmiljö. Det är tydligt att alla trivs och är genuint engagerade i sina arbetsuppgifter.
Hur bidrar du till ett enklare liv för människor och kunder, och ett bättre samhälle?
Som utbildningskoordinator säkerställer jag att relevanta utbildningar finns tillgängliga i vår lärplattform. Genom att skapa förutsättningar för att rätt kurser finns där, möjliggör jag att medarbetare kan utveckla sina färdigheter och kompetenser.
Detta hjälper medarbetare att växa i sina roller och ger dem verktyg för att lyckas, vilket i sin tur stärker både deras arbetsliv och företagets framgång.
Vad vill du säga till någon som funderar på att söka jobb hos Anticimex?
Anticimex är en arbetsgivare som sätter sina medarbetare i fokus och strävar efter att skapa en trygg, inspirerande och utvecklande arbetsmiljö. Här får du möjlighet att göra en verklig skillnad, samtidigt som du får stöd i din personliga och professionella utveckling.