
Trivs du med fart och fläkt, att hjälpa våra kunder och med telefonen som ditt främsta verktyg - då kan kundservice vara ditt nästa steg!
Anticimex kundservice kontaktas av våra kunder av många olika anledningar. Ibland är det bråttom att få snabb hjälp. I andra fall vill kunden boka upp en besiktning eller någon annan av våra tjänster. Oavsett är målet för Anticimex kundservice att alltid erbjuda samtliga kunder den bästa servicen. Det gör vi genom passionerade och kunniga medarbetare - både lokalt och på vår centrala kundservice i Norrköping.
För att trivas hos oss så gillar du tempo och positiv energi - såväl till kunder som tillsammans med dina kollegor. Du har eventuellt tidigare erfarenhet av serviceyrken och kundservice - men framförallt motiveras du av att erbjuda service av hög klass och att hjälpa våra kunder. Du är lyhörd, flexibel, proaktiv och ansvarstagande.
-
Det roligaste och mest inspirerande i mitt arbete är att få arbeta med att koordinera teknikernas besök ut till kund så att de sker på bästa möjliga sätt. Det mest utmanande är att lösa logistiska problem som kan uppstå när något oväntat händer. Genom att planera våra teknikers rutter på ett smart sätt kan jag genom mitt arbete minska onödiga transporter och resursförbrukning.
Hassan, Uddevalla
Kundservice
-
I vårt dagliga arbete på Leveransplanering får vi ofta in akuta ärenden, och då gäller det att tänka utanför ramarna för att ge kunden så snabb hjälp som möjligt. Det ska vara enkelt och effektivt att få den hjälp du behöver som kund hos oss. Det roligaste i mitt arbete är när det dyker upp nya utmaningar under, eller när man hittar någonting nytt i systemet som man inte lärt sig ännu. En kollega kan komma och be om hjälp med ett problem man aldrig stött på innan, och det är roligt att klura ut en lösning tillsammans.
Eline, Göteborg
Leveransplanerare
-
Det är svårt att beskriva exakt hur en dag ser ut i mitt yrke då alla är olika på sitt sätt. Inte minst alla olika människor och de konversationer man har med dem, är oerhört varierande. Jag arbetar även med webbutbildningar, där jag hjälper till med registrering och hantering av användare, låser upp låsta användare eller tester samt har kontakt med våra säljare som säljer diverse utbildningar till våra kunder. Under raster umgås och socialiserar jag mig med mina kollegor som blivit nästan som en familj.
Tim, Norrköping
Kundservice
-
Det jag uppskattar mest med mitt arbete är variationen – ingen dag är den andra lik. Jag trivs med utmaningarna och problemlösningen som uppstår när jag planerar leveranser. Att möta kundernas önskemål samtidigt som jag optimerar körsträckorna är både givande och spännande, även om det ibland kan vara en utmaning.
Maja, Uddevalla
Kundservice
-
Som leveransplanerare krävs ett nära samarbete med övriga leveransplanerare och tekniker. Det är viktigt att teknikerna ska hinna med sina uppdrag utan onödig stress. Jag vill att teknikerna ska veta att de kan stanna längre och prata klart med en kund även om det drar över tiden för besöket. När vi kan hjälpa varandra över teamgränserna blir jobbet lättare och det kan vi tack vare en tydlig dialog med tekniker, leveransplanerare och kunder.
Christoffer, Linköping
Leveransplanerare